Foto: Bildbyrån
I måndags arrangerade Malmö Redhawks tillsammans med sina partners “Hockeyns dag”. Eventet, som hölls för åttonde året i rad, hade dessutom kryddats lite extra till i år. Vid Malmös första mål fick publiken kasta in nallebjörnar som samlades in och skänktes till välgörande ändamål. Malmös marknadschef Marcus Larsson är nöjd med kvällen.
– Vi tycker att kvällen var riktigt lyckad, säger han till Hockeybladet.

Under måndagskvällen arrangerade Malmö Redhawks “Hockeyns dag” när Timrå stod för motståndet. Eventet går ut på att Malmös partners betalar inträdet och att publiken därmed har fri entré till matchen. Till årets evenemang hade Malmö kryddat det lite extra. Vid hemmalagets första mål skulle publiken kasta in nallebjörnar som sedan skulle samlas in och skänkas till välgörande ändamål. Totalt samlade Malmö in mellan 1 500 och 2 000 nallebjörnar. Malmös marknadschef Marcus Larsson är nöjd med kvällen.

Marcus Larsson. Foto: Bildbyrån.

– Vi tycker att kvällen var riktigt lyckad och det är kul att vi kan koppla vår kärnverksamhet, som är hockey, till att göra något extra och gott för andra, säger Marcus Larsson och fortsätter:

– I detta fall är det Barncancerfonden och barn i en mer behövande sits. Jag tycker att om man kan hjälpa, så ska man göra vad man kan.

Påverkar positivt

Marcus Larsson berättar vidare att SHL-klubbarna kan vara med och påverka många människor genom evenemang som hjälper välgörande ändamål.

– Om jag tittar på SHL som helhet så är detta något som jag vet alla klubbar jobbar med mer och mer och det är bra. Vi har ett stort ansvar med tanke på att vi är kända varumärken och kan påverka stora mängder folk genom det. På ett mer personligt plan tycker vi inom organisationen, spelare, anställda, ledare och så vidare att det kort och gott känns rätt och viktigt att hjälpa andra genom olika aktiviteter, avslutar Larsson.

Läs mer om Malmö>>>

Annonser

Kommentarer

Kommentarer

Scandic