Vad ishockey kan erbjuda!

När du spelar ishockey måste du kunna åka skridskor. Att spela hockey är därför ett utmärkt sätt att få samma fitnessfördelar som att åka skridskor på is. Ja! Ishockey är en fantastisk sport som du kan spela eller satsa på på stora sajter som är betygsatta av https://casinoreviewers.com och även en utmärkt sport för dig att träna på. 

I den här artikeln finns ytterligare information. Så för att sammanfatta: 

Det hjälper dig att lära dig icke-verbal kommunikation

Ishockey är en mycket kommunikativ sport, trots den obligatoriska användningen av munskydd och andra skyddsutrustning.

Allt sker med nickningar och blickar.

Under ett kritiskt spel måste du och din lagkamrat kunna utbyta information snabbt och tydligt.

Det hjälper dig att lära dig lagarbete

Lagarbete är viktigt i ishockey. Varje år lär sig barn värdefulla lektioner om lagarbete och kamratskap via idrotten.

Det tas ingen hänsyn till faktorer som ras, social nivå, attraktivitet eller personlighet. Istället måste alla i laget vara fullt investerade, skickliga och hängivna till saken, och de måste också upprätthålla en strikt uppförandekod.

Det hjälper dig att lära dig respekt

Både barn och tonåringar kan dra nytta av spelets värdefulla lärdomar. Till dessa hör att man tränar sig själv att uppskatta friidrotten. Det är möjligt att ditt lag inte lyckades. Efter en match måste båda lagen bilda en linje i mitten. Det gäller att uttrycka glädje för varandra. Detta innebär att det förlorande laget erkänner värdet av den segrande sidans ansträngningar. Behovet av ett handslag är analogt. Detta visar att det inte finns några komplexa känslor.

Det hjälper dig att lära dig att övervinna svårigheter

En ishockeymatchs upp- och nedgångar gör den så spännande. Varje grupp måste till exempel samla så många poäng som möjligt. Medlemmar i laget kan bli nedsläckta. Shootouts som avgörs genom straffar är också vanliga. I vilket fall som helst finns det alltid nästa match för att gottgöra sig för tidigare misslyckanden. Som ett resultat av detta får du självförtroende för att ta dig an hinder genom lagarbete. Du utvecklar ett mer sansat förhållningssätt till både framgång och misslyckande.

Det är för din värdeförberedelse och ditt långsiktiga tänkande

Alla sporter kan lära oss denna värdefulla läxa.

Om du inte kan uppleva tillfredsställelse direkt är det okej. De långsiktiga fördelarna är väl värda att vänta.

Spel med träning är bra för kroppen, sinnet och själen. Med tiden förbättrar du dig själv och din situation i livet.

Det hjälper dig att utveckla mental smidighet och koncentration

Att spela ishockey kräver snabba reflexer. På några sekunder kan situationen förändras dramatiskt. Alla framtida spelare bör dra nytta av detta. Du kommer att utveckla förmågan att agera snabbt och kreativt när situationen kräver det.

På liknande sätt kommer du att märka att ditt fokus skärps. Du förstår begreppet orsak och konsekvens även när du spelar/lär dig. Som ett resultat blir du utrustad med de färdigheter som krävs för att navigera effektivt genom alla utmaningar. Både i ditt privata och professionella liv bör du dra nytta av detta.

Förmågan att visualisera situationer är fördelaktig. En tydlig mental bild bild bildas snabbt i ditt huvud. Detta innebär att du formulerar en inre strategi för att gå mot ett önskat resultat.

Det förbättrar den motoriska koordinationen

Att hitta din tyngdpunkt på isen är en viktig färdighet vid skridskoåkning. Att upprätthålla din jämvikt engagerar hela din kropp och ditt sinne. Naturligtvis måste dina fötter och ben, armar, bröst, nacke, huvud och vart du tittar röra sig i samklang. Varje muskel i din kropp måste användas för att styra rörelsen.

Din hjärna kommer att bygga upp förbindelser och skapa nya banor när du ägnar dig åt detta. Och de är tillgängliga även efter att sessionen är slut.

Det ökar ledens flexibilitet

Att spela ishockey hjälper dig att öka flexibiliteten i dina leder. Du kommer att kunna röra dig mer nu när många viktiga muskler har återuppväckts. Belastningen på ledbanden och brosket i lederna är försumbar. Därför kan ishockey ha hälsofördelar som är större än jogging och cykling.

Rörelsen är en konstant del av spelet. Men varken musklerna eller lederna utsätts för onödig belastning. Det motsatta är sant; bindväven som omger lederna stärks. Ligamenten spelar också en roll. Synovialvätska rör sig ständigt runt lederna och hjälper till att hålla dem fina och smidiga. Undvik att studsa runt.

Det bygger upp muskler och förbättrar hållningen

Det spelar ingen roll i vilket tempo du reser. Skridskoåkning ger ett utmärkt träningspass för core, höfter, lår, knän, hamstrings, vader och skinkor (gluteus maximus). De blir större och tonas upp på grund av detta. Musklerna växer också i storlek.

Skridskoåkning är en balansakt som utförs på ett tunt metallblad. Detta stärker magmusklerna. Att upprätthålla denna balans regelbundet förbättrar dessutom ens hållning.

Det ökar Cardio Health och uthållighet

Armarna hjälper dig att hålla balansen när du åker skridskor. Pucken kan också strykas konsekvent, vilket leder till att din hjärtfrekvens ökar. Det sker en ökning av hjärtfrekvensen. Ett bättre blodflöde är ett resultat. Resultatet är bättre hjärthälsa.

Du åker nu ständigt skridskor runt på isen. Ständiga muskelsammandragningar sker i dig. Hastigheten på ditt hjärtslag har inte minskat. Som ett resultat av detta ökar din uthållighet.

Att åka skridskor för ishockey är som att jogga långsamt eller långsamt klättra uppför en backe när du tränar.

Det är viktigt att komplettera träningen på ishockey med träningsprogram för ishockey utanför isen. Ta reda på mer om träning utanför isen.

Det utvecklar koordinationen mellan hand och öga

Hockey är fantastiskt bra för att utveckla hand-ögonkoordinationen på grund av nödvändigheten att kontrollera pucken medan den glider på isen. Du kan till exempel uppleva förbättrade hand-ögonreflexer.

Ju mer du åker skridskor och använder din hockeyklubba, desto smidigare och mer koordinerad blir du. Du blir det, vilket gör att du kan prestera bättre på isen. Pucken kommer att färdas ännu längre och snabbare mot målstolpen.

Alla dessa färdigheter är användbara i det vanliga livet. Du har inga problem med att leka utomhus, parkera en bil och hantera oväntade hot.

Det förbättrar reflexer och reaktionstid

Jag har tidigare nämnt att ishockey är ett snabbt spel. Därför förbättrar det spelarnas reaktioner i ögonblicket.

Det finns en omedelbar reaktion på alla former av stimulans. Din reaktionstid kommer att öka. Sedan kommer du under spelandet att kunna välja klokt.

För att stoppa ett skott måste till exempel en målvakt reagera omedelbart när han ser pucken släppas.

Förutom att undvika kroppskontroller måste spelarna vara snabba på fötterna för att fånga pucken när den kastas.

 

Kommentarer

Kommentarer

liknande artiklar

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

tre × två =

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

DELA ARTIKELN