Företaget drog in reklamvärdet på en dag

Det var länge sedan ett företag fick så mycket uppmärksamhet för att namnge en tävling, eller i det här fallet en serie tävlingar. Idag avtäcktes samarbetet mellan HockeyAllsvenskan AB och Meca Sweden och företaget har redan fått full valuta för pengarna.

Inte undra på att det var en strålande glad vd för Meca Sweden, Krister Duwe, som tillsammans med HockeyAllsvenskan AB tog emot pressen för att avslöja samarbetet mellan dem.

Själv blev jag kontaktad av flertalet personer som frågade om jag skämtade efter att jag hade lagt ut bild och text på sociala medier. Det har skrivits spaltkilometer i webbtidningar, sociala medier med mera och den stora vinnaren är självklart Meca Sweden. Även om jag inte har en susning av hur mycket avtalet mellan parterna är värt, står det redan klart att Meca Sweden redan betalat mindre för att namnge de olika kvalomgångarna till SHL än vad de skulle få betala för en reklamkampanj som skulle komma upp i samma nivå som detta.

– Det är avtalssekretess mellan parterna, sa Stefan Bengtsson vd för HockeyAllsvenskan under pressträffen.

Inget företag går in i ett sånt här samarbete utan att själva få någon vinning av det. Nu tror jag inte att Krister Duwe inte ens i sin vildaste fantasi skulle tro att företaget skulle få reklamvärdet av de satsade pengarna redan från dag ett. Snyggt jobbat av Meca Sweden AB och HockeyAllsvenskan.

Bara genom att jag skriver den här krönikan och att du läser den gör att Meca Sweden AB får ännu mer för sina pengar.

Det är bara att titta på Twitterflödet om just Meca Hockey Race som de olika kvalmomenten till SHL nu mer heter. Jag är säker på att Meca Sweden AB redan nu har kontraktsförslaget på en förlängning av samarbetet klart till HockeyAllsvenskan AB.

Kommentarer

Kommentarer

liknande artiklar

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

DELA ARTIKELN