Klassikerklubben satsar på publiken

Återkomsten till SHL slutade i moll under våren. Nu satsar klassikerklubben på den egna publiken för att försöka förbättra arenaupplevelsen på matcherna.

För mer än ett år sedan var miraklet ett faktum. Dock blev glädjen kortvarig. Leksands IF höll sig bara kvar i SHL en säsong. I våras förlorade man matchserien mot värsta rivalen Mora och föll ur högsta serien igen. Nu satsar klubben men den här gången utanför, eller ska jag säga över, isen.

Satsar på publiken

Leksand skriver på sin hemsida att man jobbat för att förbättra helhetsupplevelsen på sina hemmamatcher, ett arbete som pågått under flertalet år. Detta gör man bland annat med klubbens egna mediakanal, LIF-TV. Det klubben producerar kommer främsta att gå ut via mediakuben i arenan. Det handlar om intervjuer, repriser av matchsituationer och annat kring matcherna som kommer att synas på mediakuben, eller jumbotronen som den också kallas. Bilder och samtal med spelare, ledare, samarbetspartners samt trotjänare och profiler. Steget blir att klubben kommer att installera en ny mediakub i taket på Tegera Arena.

Europas största

Man brukar ju säga att ”storleken inte har någon betydelse”. Så är det dock i Tegera Arena och Leksand den här säsongen. Den nya jumbotronen som kommer till Dalarna är inte bara Sveriges största, utan även den största och modernaste i Europa. Detta skriver klubben på sin hemsida. Den 160 kvadratmeter stora mediakuben kommer att visa bilder i högsta HD-kvalitet. Just storleksskillnaden är påtaglig då denna är mer tre gånger så stor som den tidigare på 52 kvadratmeter. Lägg därtill att klubbens nya jumbotron kommer att vara utan kanter och bild kan visas i 360 grader för hela arenan.

LÄS MER: Snart dags – allt om kända TV-spelet

Kommentarer

Kommentarer

liknande artiklar

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

DELA ARTIKELN