PUBLIKEN: AIK:s fina gest i publikfrågan
Foto: Henric Wauge
AIK kan inte välja ut vilka supportrar som ska få gå på matcherna när enbart 50 personer får komma. Här är AIK:s fina gest i publikfrågan.

När AIK inte kan välja vilka supportrar eller sponsorer som ska få gå på matcherna tar de till en oväntad metod. AIK:s fina gest är att låta den ideella organisationen AjaBajaCancer få ta del av de 50 matchbiljetterna varje match, det skriver klubben på sin hemsida.

“Vi kan omöjligt välja ut vilka AIK-supportrar och partners som har mer rätt än andra att gå på matcherna när det endast tillåts 50 personer i publiken. Därför väljer vi att skänka dessa platser till vår CSR-partner Aja Baja Cancer.”, skriver klubben.

AjaBajaCancer

AjaBajaCancer jobbar för att underlätta för de barn som drabbas av cancer och deras familjer.

“När ett barn får en cancerdiagnos ska ingen behöva känna sig ensam. Familjen ska får det stöd de behöver. Varje år drabbas drygt 300 barn av cancer i Sverige, det innebär 300 familjer vars värld vänds upp och ner.

Vi finns för att stötta barn som drabbats av cancer och deras familjer. Vi finns också för anhöriga och vänner till dessa familjer samt för er som vill visa ert stöd men kanske inte vet hur.”, beskriver de sig själva på sin hemsida.

Ambassadörer

Som ambassadörer för AjaBajaCancer finns flera hockeyprofiler som Joakim Thelin, SHL-spelare i Oskarshamn samt NHL-spelarna Jesper Bratt, forward i New Jersey Devils och Linus Ullmark, målvakt i Buffalo Sabres. Även artisten Andreas Weise är ambassadör för organisationen.

Kommentarer

Kommentarer