Svenska Ishockeyförbundet fördjupar sponsor- och partnersamarbete

CCM Hockey blir ny huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet de kommande fem åren. Samtidigt ökar Intersport sitt partnerskap och blir officiell partner med rättigheter att sälja Tre Kronors och Svenska Ishockeyförbundets merchandise.

– Vi tycker det är fantastiskt roligt att vi utökar samarbetet där ett av världens största varumärken inom ishockey utrustning kopplas samman med ett av sportvärldens starkaste varumärken – Tre Kronor. CCM har varit med oss i många år och varit en stark partner samt blivit en naturlig del i svensk ishockey med sina produkter. Vi delar ambitionen med CCM och Intersport att fler ska få möjlighet att prova på ishockey utan stor kostnad, att göra sporten tillgänglig för fler, säger Anna Nordkvist, Svenska Ishockeyförbundets marknads-, kommunikations- och försäljningschef.

– Intersport kommer dessutom med sin starka position som marknadsledande inom hockey, göra våra produkter tillgängliga på ett sätt vi inte tidigare haft möjlighet till, säger Anna Nordkvist.

– CCM Hockey har valt att bli huvudpartner till Svenska Ishockeyförbundet från och med kommande säsong. Vi har ett samarbete sedan sjuttiotalet som vi är stolta över. Som marknadsledare inom svensk hockey var det självklart att gå in i ett huvudpartnerskap och fördjupa vårt samarbete med Svenska Ishockeyförbundet som etablerat sig som ett av världens bästa ishockeylag. Vi förser landslagsorganisationen med branschens bästa ishockeyprodukter för att kunna levererar ishockey på världsnivå. För oss på CCM är viktigt att göra sporten tillgänglig för fler utövare och med förbundets satsning på både elit och bredd har vi en partner som förstår vikten av detta, säger Robert Zaring, Marketing Director hos CCM Hockey.

– Intersport ska bli bäst på sport och som marknadsledare inom hockey och som också är en av våra viktigaste fokuskategorier är denna satsning ett naturligt steg i vår utveckling. Vi är därför mycket glada och stolta över att kunna fördjupa detta samarbete, där vi tillsammans med CCM utvecklar affären kring varumärket Tre Kronor. Vi ser också framemot att kunna vara en viktig partner för Tre Kronors hockeyskola, samt att vi tillsammans med CCM erbjuder ishockeyföreningar större tillgänglighet till hockeyprodukter, säger Tommy Öberg, Head of Sponsorship & Partnership.

Kommentarer

Kommentarer

liknande artiklar

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

DELA ARTIKELN