170304 Luleås Craig Schira (v) jublar tillsammans med Johan Harju (h) efter sitt 3-1 mål under ishockeymatchen i SHL mellan Luleå och Leksand den 4 mars 2017 i Luleå. Foto: Peter Skaugvold / BILDBYRÅN / Cop 116
Scandic
På 80-talet var det stämningshöjande tomtebloss på läktarna, på 90-talet Luleå Hockey revolutionerade svensk hockey med det populära björngapet. Men nu vill Luleå ta nästa kliv för att skapa bättra stämning i Coop Norrbotten Arena till nästa säsong när klubben investerar 40 miljoner för en helt ny arenaupplevelse.

Det är dags för Luleå Hockey att ta nästa steg i föreningens utveckling. Klubben har haft problem med att locka folk till arenan och nu tror styrelsen att denna investering i ny teknik som innebär nytt ljud, nytt arenaljus samt modern teknik för isprojektion som kommer skapa en fantastisk inramning vid hemmamatcherna.

För att kunna genomföra denna stora satsningen så har det krävts en omfattande extern finansiering, vilket möjliggjorts i samarbete med föreningens goda vän Jakob Porser grundare av spelet Minecraft som har hjälpt klubben med stora investeringar.

Som leverantör till teknikprojektet har Luleå Hockey valt Bright Group Sweden AB som kommer dom två kommande säsongerna anlitas av föreningen för att säkra att projektet blir kommersiellt framgånsrikt.

Stefen Enbom, vd för Luleå Hockey om investeringen 

-Det känns fantastiskt att vi med en stor investering i toppmodern teknik nu får möjligheten att skapa en magisk arenaupplevelse som kommer att bli helt unik inom nordisk ishockey. Det här kommer stärka föreningens varumärke och ge helt nya möjligheter till ökade intäkter både för föreningen och för våra partners.

-Inom Luleå Hockey fokuserar vi på ett antal strategiska aktiviteter, där en del av arbete är inriktat mot att vi skall spela våra hemmamatcher inför en välfylld arena. Därför känner vi att det är helt rätt att göra denna omfattande investering i Coop Norrbotten Arena då ljud och ljus är områden som vi har haft stor förbättringspotential inom, säger vd Enbom till klubbens hemsida.

Magnus Sjölund, Bright Group Sweden AB om samarbetet med Luleå Hockey.

-Vi är stolta och glada över att vi har fått förtroende från Luleå Hockey. Det här är första gången i hockeysammanhang som spelare och teknik kommer kunna interagera live. Vi kommer att skapa ljud och ljushistoria i Luleå. Något vi verkligen ser fram emot.

Läs mer om Luleå>>>

 

 

Kommentarer

Kommentarer